Tänään sateisen ilman reipastuttamana sain tarvittavat matkustusdokumentit kopioitua, skannattua ja "lajiteltua". Eipä noissa nyt varsinaisesti ollut suurta urakkaa, suurin taisi olla viisumihakemuksen etsiminen Tansanian Tukholman suurlähetystön sivulta ja sen täyttäminen... Eipähän tarvitse sitten siellä miettiä mitä mikäkin kohta tarkoittaa.

Passista, lentolipuista ja vakuutusasiakirjasta laitoin skannatut kopiot itselleni ja Lyytikäiselle sähköpostiin. Ovatpahan olemassa jossain jos tarvis vaatii. Passista otin kaksi valokopiota mukaan, toisen lompakkoon ja toisen matkatavaroihin. Passia ei taida paljon kannattaa turhaan kuljettaa matkassa mukana... 

Olen malttanut olla vielä pakkaamatta. Sitä paitsi minulla onkin lupa ottaa mukaan kaksi matkalaukkua, a´23 kg! Eli yhdellä laukulla sinne ja kahdella takaisin... Listaa olen kyllä pohtinut ja muokannut, karsinutkin jopa! 

Luin jostain matkatavaroiden pakkaamisesta, että kun olet ensin karsinut reilulla kädellä, ota sen jälkeen vielä puolet pois. Voi olla ihan hyvä ohje!

Pieni laskennallinen huoli tässä kyllä tuli vastaan kun tutkin lentolippua: minulla on oikeus olla maassa 3 kuukautta, mikä tarkoittaa täsmälleen sanottuna 90 vuorokautta. Laskentatavasta riippuen, voi olla että minulla päiviä lentojen välissä onkin 91... tai sitten se 90. Kaipa matkatoimisto tietää miten on lennot varannut tai olisi huomauttanut, jos päiviä olisi mennyt yli. 

Ai miten niin stressaava ihminen? Höpön löpön... En tunnusta.

Baadaye!

 

Minna